29. oktoober 2015

HARRY. ELULUGU pilt
Harry : elulugu
 Marcia Moody
Tallinn : Kunst, 2015

Raamat mehest, keda tema ema kutsus „minu väike Spencer“ ja keda maailm tunneb Harryna. Tegelikult peitub nende hüüdnimede taga Suurbritannia ja Põhja-Iiri prints Henry Charles Albert David Mountbatten-Windsor.
Ulakast väikesest poisist uljaks punapeaks kasvanud noormeest tunneb avalikkus eelkõige tema korraldatud skandaalide kaudu, kuid eelkõige on ta hea poeg, armastav vend ja tore onu ning vapper sõdur ja oma ema, printsess Diana,  heategevusliku töö pühendunud jätkaja.
Tegelikult tunnevad Harryt lähedalt, vaid vähesed. Raamatu autori jutustuse ning printsi elus oluliste inimeste kaudu saame avameelse ja siira pildi noorest mehest, kes varakult kaotanud armastava ema, pidi leidma ise oma tee mehena, printsina ja sõdurina.
Me saame teada, et Harry, kes tunneb end koduselt nii lahinguväljal kui poloväljakul, Inglismaa looduse roheluses või Aafrika metsade avarustes, ei ole kuninglikus rollis tundnud end kunagi mugavalt, sellega kaasnev tähelepanu on talle raske ja ebamugav.
Aga tema kelmikas naeratus, helde süda ja vapper meel on võitnud paljude inimeste südamed ning aidanud tal kanda kuningliku perekonna tähtsa liikme rolli väärikalt.

Teda iseloomustavad väga hästi raamatus tema enda poolt öeldud sõnad : „Ma ei taha olla üks neist inimesi kuninglikus perekonnas, kes leiab lihtsalt mingi mõttetu ettekäände, et välismaale minna ja aina kusagil päiksese käes peesitada. Ma olen alati selline olnud, see on üks külg minust, mida keegi teine ei näe. Usun ise, et põhimõtteliselt on minus palju minu emast [...]. Ma olen tahtnud minna mõnda riiki, kus AIDS on suureks probleemiks, ja ema pärandit edasi kanda.“

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar